Nakashima Tetsuya, director of Kamikaze Girls (Shimotsuma Monogatari) and Memories of MATSUKO (Kiraware Matsuko no Issho) discards his distinctive flashy and comical style and ventures into new territory with this more somber piece, based on Minato Kanae's mystery novel. The picture has been selected as Japan's entry for the 83rd Academy Awards' Foreign Language Film. Moriguchi Yuko (Matsu Takako) is a junior high school teacher who has lost a daughter. She has reason to believe that the murderer is among her students so she announces to the class her intentions to avenge her daughter's death. A punishment beyond anyone's imagination awaits the killer...