A drama based on a true story about a little-known love affair between Yuasa Yoshiko, a translator of Russian literature, and Nakajo (nee Miyamoto) Yuriko, a novelist who was also married to the leader of the Japanese Communist Party. Its director is Hamano Sachi, who has achieved an unprecedented feat for a female filmmaker in helming over 300 pink films. In 1924, young author Nakajo Yuriko (Hitomitoi) meets magazine editor Yuasa Yoshiko (Nahana), who openly declares that she is a lesbian. When Yuriko's husband Araki (Osugi Ren) learns of the powerful attraction that the two women feel for each other, he is severely shaken.