The first-ever Japanese-language drama featuring a Japanese cast and crew and shot on location in Japan from director Abbas Kiarostami. In his first lead role, 85-year-old Okuno Tadashi gives a rich and accomplished performance as an elderly intellectual obsessed with love.
Former university professor Takashi (Okuno) invites a female student named Akiko (Takahashi Rin) who resembles his late wife to visit his home, but her mind is miles away. The following day, Takashi takes Akiko to university where a man named Noriaki (Kase Ryo) who claims to be her fiance mistakes him for her grandfather.