A musical drama adapted from Nakazawa Kei's eponymous novel by The Wife of Gegege director Suzuki Takuji. It presents a heartfelt depiction of junior high school students devoted to brass band music. Children were cast from Hamamatsu in Shizuoka Prefecture, the story's setting.
Katsuhisa (Kawasaki Kosei), a shy first year junior high school student who makes an easy target for bullies, is troubled by his school's policy of making extracurricular club activities compulsory. However, a strange rabbit (Yamada Maho) leads him to join the brass band, which has the longest practice sessions of all the other school clubs.