An adaptation of popular author Kakuta Mitsuyo's eponymous novel by The Kirishima Thing director Yoshida Daihachi. It depicts the downfall of a housewife who falls head over heels in love and into a life of crime. Miyazawa Rie, starring in her first film in seven years, convincingly plays the protagonist who plummets toward her own destruction.
Wakaba Bank contract employee Rika (Miyazawa) meets university student Kota (Ikematsu Sosuke) at a client's home. Unknown to her husband Masafumi (Tanabe Seiichi), she engages in secret rendezvous with Kota, and begins to embezzle money from her clients' accounts to buy expensive cosmetics and pay off Kota's debt.