A warm-hearted period film based on "Tokeiji Hanadayori," a novel by playwright Inoue Hisashi. Set at an actual "divorce temple" in Kamakura, it follows the efforts of a male protagonist who assists a group of women attempting to exit their marriages and make a new start in life. Its director is Harada Masato (Chronicle of My Mother).
In 1841, novice doctor and playwright Shinjiro (Oizumi Yo) lives rent-free at an inn that takes in women seeking divorces. One day, two women run into his life: Jogo (Toda Erika), a foundry worker with burns on her face, and Ogin (Mitsushima Hikari), a courtesan with an injured leg.