The film adaptation of the identically titled Dorian Sukegawa novel by previous Cannes Film Festival award recipient, Kawase Naomi. Kiki Kirin exudes a compelling presence as a coarse sweet red bean paste artisan, while her first co-starring role with her real-life grandchild, Uchida Kyara is also worthy of attention.
Sentaro (Nagase Masatoshi), the manager of a shop selling dorayaki (a sandwich of two small pancakes with a filling of sweetened bean paste) has entrusted the making of the coarse red bean paste to Tokue (Kiki Kirin), who answered a help wanted advertisement. The incredibly delicious flavor boosts the store's business, but an unkind rumor causes Tokue to go away.