A special effects-laden drama about a down-on-his-luck man whose life changes in unimaginable ways. Its director is Sono Sion, whose controversial filmography includes Love Exposure and COLD FISH. Selected for competition at the 2015 Beijing International Film Festival.
Suzuki Ryoichi (Hasegawa Hiroki) works as an office drone after failing to fulfill his dream of becoming a rock musician. His shyness prevents him from making a move on his crush Yuko (Aso Kumiko), and his life is going nowhere. Then one day, his fate is transformed when he encounters a red-eared slider turtle.