Compilation of the first TV anime season based on Furudate Haruichi's manga. The second of two parts, the story follows the Karasuno High School volleyball team's heroic players in pursuit of the national championships. Directed by Mitsunaka Susumu, who turned the TV series into a hit.
It's time for the Interhigh preliminaries to pick the team to represent Miyagi Prefecture in the nationals. Hinata (voice: Murase Ayumu) is a middle blocker with a small build but great athletic ability, and gets picked as a starting member despite being in his first year. He polishes his teamwork with the technically adept setter Kageyama (Ishikawa Kaito), who is also in his first year, and they face off against Tokonami High School in their first game.