Based on the juvenile literature classic "The Adventurers, Gamba and his Fifteen Companions" published in 1972, the grand story of gallant mice battling an evil, white ferret is thrillingly told with full 3D animation.
City mice Gamba (voice: Kaji Yuki) and Manpuku (voice: Takagi Wataru) leave on a journey to the ocean they've longed to see. They finally reach a port where they befriend sailor mice. It's there where Chuta (voice: Yajima Akiko), an island mouse on the verge of death, shows up asking for help. Learning of Noroi(voice: Nomura Mansai), a white ferret attacking the island, Gamba and his friends...