The film adaptation of comedian and 153rd Akutagawa Award winner Matayoshi Naoki's identically titled novel depicting young people captivated by the world of stand-up comedy who, despite complications, give their all to realize their dreams.
Young comedian Tokunaga (Suda Masaki) meets the more experienced Kamiya (Kiritani Kenta) at a live performance. Mesmerized by Kamiya's talent, Tokunaga volunteers to become his pupil. Kamiya takes on Tokunaga and expresses his wish for Tokunaga to write his biography. Two years later, Tokunaga is reunited with Kamiya who has relocated from Osaka to Tokyo. And thus his turbulent days begin again.