Released in Japan on August 26th,1950 and exported soon thereafter, Rashomon was immediately recognized as signal achievement in cinema. The film won the Golden Lion at the Venice Film Festival in 1951 and received an honorary Academy Award(Academy Award for Best Foreign Language Film) in the following year. The project is supervised by Michael Pogorzelski, the director of the Academy Film Archive and a renowned film archivist. From Japan, the National Film Center joins the project to provide technical and academic advice.