Based on four tanka poems, selected in a contest with the theme of light, this film illustrates the meaning of light in the lives of four female protagonists.
Shiori (Kitamura Misaki), Yukiko (Kasajima Tomo), Kyoko (Ito Kana) and Sachiko (Namiki Akie) continue to live each day with untold feelings inside. Thinking of a colleague, father, part-time job friend, and husband, each woman takes a step forward. There is light that sometimes calmly and gently embraces them.