Jiro of the stand-up duo Sissonne contributes to the screenplay adapting his own novel written as if the diary of a middle-aged woman. At the helm is Ooku Akiko, whose Tremble All You Want won the Audience Award at the 30th Tokyo International Film Festival.
Kawashima Yoshiko (Matsuyuki Yasuko) is in her forties, single, and works as a temporary employee. She records small details in her diary and is happiest spending time with her co-worker Wakabayashi (Kuroki Haru). However, she begins to have romantic feelings at one point for Okamoto (Shimizu Hiroya), a junior colleague twenty-four years younger than her.