Naive and gullible Miyata (Nakamura Yasuhi) is depressed because his fiance, Ayumi (Itaya Yuka), has disappeared even though he just bought an apartment where they planned to live together. His private detective friend, Kanda (Yamanaka So), can't stand Miyata's whining anymore and he picks up a girl for Miyata when they go out to a restaurant together. The girl, Maki (Kirishima Reika) says that she has just split up with her fiance, too and claims she has no place to stay. Miyata agrees to let her stay over in his apartment. Then Ayumi turns up out of the blue. Maki gets angry with the self-centered Ayumi and storms out, but Miyata runs after her and manages to get her phone number. It is an evening of modest blessings for Miyata, but a terrible chain of events is about to shatter his happiness. Ayumi has stolen money from the Yakuza and Kanda is also involved. Somehow, Maki got her hands on the money and now all hell breaks loose around the unfortunate Miyata.