One day, Yuko (Urabe Fusako) is laid off from her part-time job. Yuko has been under heavy criticism from the public as she had previously been taken hostage by an armed group while she was working as a volunteer in a country at war in the Middle East. Although she was later released and returned to Japan, her self-responsibility has been questioned.
Yuko's father (Tanaka Ryuzo) is also forced to resign from a factory where he worked for 30 years. The factory claims that it is inundated with telephone calls criticizing Yuko's action and that their business is being hindered. The father starts drinking heavily even during the day, and later kills himself. Yuko's mother-in-law cannot contain herself any longer, and takes out her feelings on Yuko after the funeral. Yuko decides to return to the Middle East. She fills her suitcase with snacks for children who are living under war time conditions, and steps out of her house. It is her break from Japanese society.
Directed by Kobayashi Masahiro of Noir (Koroshi) and Man Walking on Snow (Aruku, hito). This film was inspired by the real hostage situation that took place in Iraq in 2004 involving Japanese citizens. It was entered into the 58th Cannes International Film Festival Competition.