Live-action adaptation of Matsui Yusei's popular comic. Inferior students work on assassinating a mysterious creature that is set on destroying the earth, and grow up in the process. The film exploits CG to create totally outlandish battles.
Koro-Sensei, an octopus-like creature assigned to teach the worst 3-E class at a prestigious junior high school, declares that he'll destroy earth unless his students kill him by next March. Nagisa (Yamada Ryosuke) and his classmates try all kinds of methods to assassinate their teacher, but they also grow up under Koro-Sensei's surprising kindness.