Film adaptation of the nonfiction bestseller with 650,000 copies sold. Depicts the struggles of an airhead girl with bleached-out hair at the bottom of her class who strives to pass the entrance exam for prestigious Keio University. Directed by Doi Nobuhiro of Be With You and Hanamizuki.
Kudo Sayaka (Arimura Kasumi), who attends an all-girl's high school in Nagoya, enrolls in a cram school at her mother's behest. Sayaka is indifferent to her studies, ranks at the bottom of her class, and has the academic skills of a fourth grader, but she joins forces with her teacher Tsubota (Ito Atsushi) and tries to pass the extraordinarily competitive entrance exam for Keio University.