The first part of an anime trilogy based on the literary classic 'The Arabian Nights.' A young boy dreaming of being a seaman meets a young girl from a sorcerer clan and heads out on a wondrous adventure. The film commemorates the 40th anniversary of Nippon Animation which has produced the television anime series "World Masterpiece Theater."
One day, the endlessly curious Sinbad (voice: Muranaka Tomo) meets Sana (voice: Tanabe Momoko) who rides a flying wooden horse. Sana, the princess of a legendary sorcerer clan, is pursued by a mysterious group attempting to steal one of the clan's secrets.