Third original animation feature film commemorating the 40th anniversary of animation planning and production company Nippon Animation. Shirogumi of Stand by Me Doraemon handles animation production and Sato Yoshiharu of My Neighbor Totoro serves as the character designer and chief animation director.
Princess Sana (voice: Tanabe Momoko) has fallen from the sky and sailor Sinbad (voice: Muranaka Tomo) has set out for the high seas. Together they continue their quest to find their sorcerer clan comrades, but the mysterious enemy Galip (voice: Ishida Akira) and his gang obstruct their path.