Drama that pulled off the first-ever film shoot at the Izumo Grand Shrine, with cinematography by Christopher Doyle. Sasaki Nozomi plays the heroine who finds marriage registration forms among the possessions of her deceased grandmother, which leads her on a journey to rebuild ties with her family. Cutting-edge director Horiuchi Hiroshi hails from Izumo City.
Maki (Sasaki), who is getting married in a month, finds among her deceased grandmother's belongings a white bridal kimono and numerous marriage registration forms signed by the same person. Back in Izumo for the funeral, Maki starts looking for the man who sent the marriage registration forms with help from clam fisherman Shizumi Mitsuru (Isaka Shunya).