Documentary about an oyster factory that touches on globalization, the falling birthrate and aging population, depopulation, the difficulties facing the agriculture and manufacturing sectors, labor issues, immigration, and the impact of natural disaster. Director Soda Kazuhiro is known for films including Campaign and Mental.
Ushimado in Okayama Prefecture faces the Seto Inland Sea. A family that relocates from the disaster zone after the Great East Japan earthquake takes over an oyster factory in Ushimado. They decide to employ workers from China, but a slew of problems crop up.