"Rudolf and Ippai-attena," a masterpiece of children's literature, is now a 3D computer graphics animation movie. A tale of cats, their friendship, adventures, encounters and farewells.
Rudolf (voice: Inoue Mao), a black cat, is suddenly separated from his beloved master. He unexpectedly wakes up in a longdistance truck that takes him to metropolitan Tokyo. There, he meets Ippai-attena (voice: Suzuki Ryohei), a big boss cat feared by everyone in town. Unable to return home, Rudolf starts a life as a stray with Ippai-attena.