Sequel to the "Death Note" series that became a megahit with the catchy concept "If your name is written in the notebook, you'll die" and premiered in sixty countries worldwide.
Ten years have passed since the confrontation between Yagami Light aka Kira (Fujiwara Tatsuya), who tried to change the world with the Death Note, and the legendary detective "L" (Matsuyama Kenichi) who pursued him. Kira's message to "turn your notebook in to me immediately" is transmitted around the globe. The Death Note Task Force including Mishima (Higashide Masahiro) is well versed in the Kira incident and launches their investigation.