A live-action adaptation of Sorachi Hideaki's mega-hit manga with Oguri Shun in the lead role. Set in the Edo period of a parallel world in which aliens from outer space called Amanto dominate the Ear th, the film comically por trays various incidents which occur around Sakata Gintoki, an eccentric samurai who performs odd jobs, and his companions. In the director's chair is Fukuda Yuichi of the television series "Yusha Yoshihiko".
Gintoki (Oguri) is a handyman in an Edo town. He receives information a former comrade, Takasugi (Domoto Tsuyoshi), is planning to overthrow the shogunate.