An adaptation of Miura Shion's identically titled novel by The Ravine of Goodbye director Omori Tatsushi.
On Mihama, one of Tokyo's outlying islands, Shinji witnesses the rape of his girlfriend and middle-school classmate, Haruka, then commits an irreversible crime. But the following day, the island is besieged by a tidal wave which wipes out everything. Twenty-five years later, Shinji (Iura Arata) has a wife (Hashimoto Manami) and daughter. A childhood friend, Tasuku (Eita), presents himself to Shinji and discloses the real truth of his hidden past. Shinji will have to try and protect Haruka (Hasegawa Kyoko) again.