Heartwarming drama based on an essay by the same title that adapted a popular blog into book format. Directed by Tsukamoto Rempei of 700 Days of Battle: Us vs. the Police.
Single mother Mochimaru Kaoru (Shinohara Ryoko) and her daughter Futaba (Yoshine Kyoko) live on Hachijojima, an island resplendent with nature. When Futaba starts high school she enters her rebellious phase and gives her mother the silent treatment despite her attempts to communicate. Kaoru strikes back by making "chara-ben" lunches with food shaped like characters, which really annoys Futaba. Before long, the lunches transform into a channel of communication to send messages from mother to daughter.