This is the second documentary following Senkyonandesu the Movie, directed by and starring rapper DARTHREIDER and current affairs comedian Petit Kashima. This films covers the Okinawa gubernatorial election in September 2022, which marks the 50th anniversary of the reversion of Okinawa to mainland Japan.
While Petit Kashima questions the candidates who support the NHK drama "Chimudondon" that was airing at the time, DARTHREIDER takes issue with the false rumors on social networking sites related to the prefectural election. They visit Henoko to hear about the "base issue," (the relocation of the US Futenma Airbase), which became an issue during the election campaign.