This feature-length documentary explores the roots of the Japanese "blue" by looking at the people who use the indigo dyeing process. Directed by Yoshida Shigeru, who has produced numerous films, dramas and promotional videos.
The indigo dyeing technique is rarely seen outside of Japan. Smell, taste, sound... the delicate sensibilities of highly honed craftsmen have been passed down from generation to generation, and "Japanese Blue" has been preserved to this day. The camera follows the artisans fascinated by indigo dyeing and catches glimpses of the colors and the memories that have been passed down through the generations among the artisans.