In a 10th year commemoration of the comic series by Yoshizaki Mine, this is the fourth Sergeant Keroro feature film. World heritage site Mont Saint-Michel is the backdrop for this animated feature film. The half-witted earth invaders of Keroro platoon have been inadvertently transformed into dragons in this depiction of their battles. Without warning, a "dragon's tail" is spotted in locations world-wide. Sergeant Keroro and the corps set about tracking down the source of the disturbances, but second class private Tamama disappears on his way to Paris. The troop sets out to France in a quest to track him down.