A sequel to the documentary film The Miracle of the Gifted Quarter - Life's Truth revealed (Yonbun no ichi no kiseki : honto no koto dakara) which was screened in 450 locations around the world and drew in 50,000 viewers. This work again strongly sheds light on "the meaning of life and death" and "the mystery of life" through interviews with Yamamoto Katsuko, a female teacher at a special-needs school who appeared in the previous work, as well as with the mothers of children with disabilities. Yamamoto Katsuko has constantly witnessed the complexity of life as a teacher at a special-needs school. She transforms the many thoughts she has developed from her various experiences into a poem entitled "Sora no Yakusoku."