The second series of the documentary film about the popular water color artist Nagayama Yuko. The camera sneaks into the atelier of Nagayama and shows the detailed process of painting the popular motifs among water color enthusiasts, like hydrangea, apples and grapes. Nagayama herself explains more specific techniques for the people who want to become artists, such as how to choose motifs and tips for sketching. The film shows the theory of the artist and the basic techniques.