The 19th entry in a feature film series based on "Crayon Shin-chan", a popular animated television series broadcast in countries all over the world. Its director is Masui Soichi, who provided storyboards for the 15th film in the Crayon Shin-chan series {Arashi o yobu utau ketsu dake bakudan!} and many other animated works. Shinnosuke (voice: Yajima Akiko) meets a girl called Lemon (voice: Aikawa Rikako) who carries a message from his hero Action Mask. The two of them become spies and infiltrate the laboratory of the evil Dr, Hegaderu (voice: Yamano Fubito), who tells them that Action Mask is actually a traitor.