An animated feature film based on Shimabukuro Mitsutoshi's food-themed manga. A "gourmet hunter" who acquires rare foods clashes with a giant enemy on a remote island. Director Zako Akifumi was also the series director for the animated television adaptation.
Toriko (voice: Okiayu Ryotaro), who travels the world in search of delicacies of all kinds, ends up investigating Gourmet God Acacia's hidden menu that outlines his full course. He and his partner, chef Komatsu (voice: Park Romi), arrive on a tiny island called "Acacia's Kitchen."