A feature film adaptation of the popular TV anime series for its innovative concept of a combination of high school girls and tanks. The realistic depictions of tanks to show the courage of adorable high school girls who plunge into the tradition of "sensha-do," the martial art of tank warfare that is commonly practiced by girls in this world, is remarkable.
Miho (voice: Fuchigami Mai) had abandoned the practice of sensha-do, but she changes her mind when she transfers to Oarai Girls High School and goes to the national championships with her teammates. However, their way to the a victory is not easy.