60 years after Albert Camus' 'The Stranger' depicted an absurd murder, an old woman was stabbed to death in Aichi Prefecture in May of 2000. The murderer, a mere high school boy, said, "I wanted to experience a murder. I wanted to experiment and see what happens if I kill a person," referring to the motive for his murder.
This is an adolescent movie, portraying a group of college students who are making a movie based on the incident. They strive to complete the movie, 'A Boring Murder (Taikutsu na Satsujin-sha)', while being faced with difficult issues such as empathy and backlash, impulse to commit murder, ethics of living, essence of life and death. The movie vividly portrays a life-size group of young people living in the modern era - Matsukawa (Kashiwabara Shuji), an indecisive director, Yukari (Yoshikawa Hinano), Matsukawa's lover who follows blindly, and assistant director Hisada (Maeda Ai), who is very earnest and as a result, confused.