Hadenya is a small fishing village of just 80 households along the coast of Minamisanriku Town. The residents lived in earnest amidst the grandeur and severity of nature. Agatsuma was documenting daily life in Hadenya as part of his research at university, and was heading for the village when the tsunami hit.
Depicts the aftermath to disaster as a sequel to The People Living in Hadenya, which followed daily life in the Hadenya fishing village in Miyagi Prefecture's Sanriku Town during the three years prior to the Tohoku earthquake and tsunami. Depicts the...