A feature film spinoff of a television series based on the hard-boiled novel by Osaka Go. After solving the mystery of his wife's death, a Public Security Bureau agent deals with a new terrorist threat. Beat Takeshi gives an unearthly performance as the mastermind behind the conspiracy.
A highrise building invasion and bombing occurs simultaneously with an attack on the Penam Embassy in Japan. The two terrorist acts are controlled by a man who is called Daruma (Beat Takeshi). Kuraki (Nishijima Hidetoshi) and his Public Security Bureau colleagues begin to investigate his true identity, but...