The maturing of two middle school girls participating in soft tennis is depicted in this coming-of-age drama set in the summer of an island on the Sea of Japan. Inoue Haruo, who directed veteran Korean actor Kim Eung-Soo in Toku No Sora takes the reigns of this film.
Aki (Taira Yuna), a 3rd year transfer student from a Tokyo middle school, was emotionally hurt in the soft tennis club she belonged to at her previous school. Unaware of this, Tamako (Otomo Karen) pesters Aki to teach her soft tennis. Together, they go about creating a court on the campus of a closed-down school.