Set in Ehime Prefecture's Uwajima City, the film portrays the efforts by a novelist, who bicycles around town delivering books for the library courier department, to find a book crucial to a festival on the island. In the director's chair is Omori Kenichi, who directed The Letters and Samurai Pirates.
Suzume (Takeda Rina), who debuted as an author at an early age, has fallen into a slump and now works in the courier department at the library of her hometown of Uwajima City. The city is alive with anticipation for the upcoming festival commemorating the 400th anniversary of the Date Family in Uwajima, but it's revealed an essential illustrated embroidery book has been lost. Complicating matters further, there are whispers the courier department will be closed down.