The Asian Three-Fold Mirror project brings together three globally acclaimed directors from Asia to co-create omnibus films with a common theme "Living Together in Asia."
Internationally acclaimed director Brillante Ma Mendoza chose Obihiro, Hokkaido for his story. With the thought-provoking title Dead Horse, Mendoza gives an account of an illegal Filipino immigrant (Lou Veloso) with his distinctive style of improvisation and energy. The man works at a ranch as a stable hand, but then gets deported back to his home country. Racetracks in Japan and the Philippines are shown at the opening and ending, seamlessly depicting the transfer from freezing Hokkaido to scorching Philippines.