The Nohara family was enjoying a trip in Okinawa, when a bomb, left by aliens "Ketsudake Seijin", gets stuck to the rear end of their pet dog, Shiro, by accident. The incident is found out by the UNTI, an organization that monitors the universe, and the UNTI starts a recovery operation. Shinnosuke learns that the bomb is powerful enough to blow up the whole Earth and that it cannot be taken off Shiro by any means. A mysterious group "Hinageshi" is also after the bomb. Shinnosuke and his family try to protect Shiro, and a three-way struggle unfolds. At last UNTI captures Shiro and gets ready to launch Shiro and the bomb into outer space. Shinnosuke climbs aboard the rocket to save Shiro. The bomb mysteriously falls off Shiro's bottom, and Shinnosuke and Shiro narrowly escape from the rocket that has already been launched. Peace returns to the Nohara family.
The 15th theatre version in the ever popular "Crayon Shin-chan" series. Directed by Muto Yuji, who directed the previous Crayon Shin chan / Densetsu wo yobu Odore! Amigo!