Second of three feature films based on the TV anime series 'Eureka Seven' that began airing in 2005. The main creative team from the previous film returns for this production, including director Kyoda Tomoki, screenplay writer Sato Dai, and character designer Yoshida Kenichi.
Anemone (voice: Koshimizu Ami) is girl whose father was killed on the battlefield when she was little. Seven years later she lands in Tokyo, the battleground where her father died, as a member of the experimental unit Acid. She infiltrates Eureka Seven, the enemy of humanity that must be defeated.