Real life master fencer Miyamoto Musashi's duel with the Yoshioka Clan in which it is said he fought alone against 400 swordsmen is the basis for this samurai action film. In the director's chair is Shimomura Yuji who served as action director on Bleach and Kingdom.
Having lost its master and the master's younger brother in two duels, the Yoshioka Clan are working on a plan to attack Musashi (TAK∴)with all of its 400 members. The confrontation is carefully arranged to demean Musashi, but a life or death battle suddenly begins when Musashi ambushes them.