Yamaguchi Sayoko, Asia's first top-class model who appeared in fashion shows around the world and was praised for her "oriental mystique" in the 1970s, is the subject of this documentary. Near Equal Kusama Yayoi I Adore Myself director Matsumoto Takako, an intimate friend of Yamaguchi, also directs this film.
Yamaguchi Sayoko was an expressive individual continually at the forefront of her time in film, dance performances, garmentdesign, etc. The film throws into relief Yamaguchi's hidden side through the vast amounts of personal possessions made public eight years after her death, testimony from those who knew her intimately, and priceless footage that remains of her.