The first part of a two-part sequel to the debut film of the six-member dance and vocal group ONE N' ONLY, "Battle King!! We'll Rise Again". Genki Takigawa returns as director.
Genjiro (Eiku Yamashita), who used to spend his days fighting, forms the group 'Jackpoz' with his friends and pursues his dream of becoming the world's best dancer. At that time, his younger brother, Ryunosuke (Takao Fumiya), who had been arrested for a violent crime two years earlier, is released from prison.