The 32nd theatrical film from the popular TV anime series. Directed by Hashimoto Masakazu, who has worked on numerous films in this series, with screenplay by Ueno Kimiko.
To commemorate the fact that Kasukabe, where Shinnosuke (Kobayashi Yumiko) and his friends live, has become a sister city with Mushibai in Haghasmir State, India, the "Kasukabe Kids Entertainment Festival" will be held. Winners of the dance competition will be invited to India and have the opportunity to perform on stage there. Shinnosuke and his friends work together and win the tournament, so set off for India. They thoroughly enjoy sightseeing there, but...