The 27th feature film for the popular TV anime series. Humorous telling of the ruckus experienced by the Nohara family when they take a honeymoon vacation to a far-flung destination.
Hiroshi (voice: Morikawa Tomoyuki) and Misae (voice: Narahashi Miki) didn't have a honeymoon, so they take a family trip to the remote "Great Babar Briefs Island" in Australia. But, immediately upon arrival Hiroshi is kidnapped by a masked tribe and gets picked as the bridegroom to snag a legendary treasure. The family gets dragged into a "Battle for Hiroshi" with treasure hunters from around the world.