Live-action adaptation of the feature-film animation directed by Shinkai Makoto, which was released 18 years ago in 2007. Commercial feature film debut for Okuyama Yoshiyuki, who previously helmed AT THE BENCH.
Takaki (Matsumura Hokuto) and Akari (Takahata Mitsuki) are elementary school students in Tokyo when they first meet. They gradually become close, but Akari moves away just as they finish the sixth grade. In the winter of their first year in junior high school, they reunite in Iwafune, Tochigi, and standing under a cherry tree in the snow, they make a promise: "Let's meet here again on March 26, 2009."