In-depth documentary about the ambitious initiative to channel traditional craftsmanship as practiced at the Adachi Institute of Woodblock Prints into "ukiyo-e for the modern era."
Artisans at the Adachi Institute of Woodblock Prints create ukiyo-e inspired by works from world-renowned artists including Kusama Yayoi, Rokkaku Ayako, Nick Walker and Antony Gormley. Young carvers and printers grapple with artistic worlds and modes of expression far removed from traditional ukiyo-e and face exacting critiques from the artists. All the while, their pride as artisans drives them to painstakingly coax beauty into the woodblock prints.